Navigatie

Het team achter het merk 'Ik was werkzaam in de thuiszorg en als donderslag bij heldere hemel was ik zelfstandig ondernemer' Rineke Plettenburg eigenaar van Tiara Benelux BV - XS-eries4men.


In Het Team Achter het Merk nemen wij iedere maand een kijkje achter de schermen bij één van de merken die we op onze webshop
aanbieden. Zo krijgt u een beter beeld van de visie van het merk en het team dat erachter zit.

Deze maand vindt onze blik achter de schermen plaats bij het mannensieraden merk XS-eries4men. Bekend om hun moderne visie op sieraden
voor mannen met een sterk modegevoel, zet het merk zichzelf sterk neer met sterk gekleurde en robuust ontworpen sieraden voor mannen.
Deze sieraden en accessoires zijn van zichzelf al voorzien van een krachtige stijl, maar komen in combinatie met de juiste outfit pas echt goed
tot hun recht.

Wij spraken met Rineke Plettenburg, eigenaar van Tiara Benelux BV – XS-eries4men, over haar eigen ontwikkeling en de ontwikkeling van het
door haar gestarte bedrijf, het ontstaan van het merk en het 10-jarig jubileum van het bedrijf.


Mannensieraden merk XS-eries4menVoor Rineke, die inmiddels alweer bijna tien jaar in het vak zit, is de hobby die zij
destijds opnam behoorlijk uit de hand gelopen: ‘Ik ben in 2008 begonnen met het verkopen
van sieraden, nadat mijn oudste dochter aangaf graag een Pandora bedelarmband
te willen krijgen. Hierdoor ben ik gaan kijken naar deze mooie sieraden en de bedels die
hierbij horen en begon ik me af te vragen of ik daar niet wat mee kon verdienen. Ik heb toen
informatie opgevraagd bij een leverancier, waarna ik de stap heb gezet om me in te schrijven
bij de Kamer van Koophandel. In het begin was het natuurlijk een risico om meteen veel in
te kopen. Je geeft tenslotte veel uit en dat geld ben je in eerste instantie kwijt en verdien je
niet meteen terug. Maar naarmate ik meer bedels verkocht zag ik het steeds meer zitten en
kocht ik, naar aanleiding van wat ik terug verdiende, weer opnieuw bedels en ook andere
sieraden in’. Naarmate het gesprek vordert wordt het al snel duidelijk dat het inderdaad niet
bij af en toe een paar sieraden verkopen bleef. ‘Na een poosje ben ik ook sieradenparty’s
gaan doen bij mensen thuis. Dan vroegen mensen mij om bijvoorbeeld ’s avonds ben hen
thuis langs te komen en gaf ik een korte presentatie over een aantal sieraden, waarna ze
naar hartenlust konden inkopen. Dit liep zo goed dat ik naar aanleiding hiervan een website
ben begonnen om ook op die manier de sieraden te kunnen aanbieden en verkopen.’


Het verkopen van deze sieraden heeft dus een grote invloed gehad op je professionele leven en wellicht ook op je privé leven: ‘Jazeker.
Mijn gezin en familie hebben wel moeten wennen aan het idee, wat ook wel begrijpelijk is. Ik was werkzaam in de thuiszorg en als
donderslag bij heldere hemel was ik zelfstandig ondernemer met een nog opstartende, maar toch al goed lopende sieraden website.
Ook werkte ik ineens full time, wat natuurlijk wat veranderingen met zich mee bracht voor mijn gezin. Ik was, zelfs buiten werkuren,
nog bezig met het verzinnen van nieuwe initiatieven voor de website en het was dan ook moeilijk om werk en privé los van elkaar te zien.
In het begin werkte ik dan ook nog vanuit huis, maar vanaf 2011 hebben we een kantoorpand en lukt het een stuk beter om werk en privé
gescheiden te houden.’
En dit heeft geleid tot het starten en samenstellen van het XS-eries4men merk? ‘Ik probeer altijd alles vanuit mijn gevoel te doen en dit
heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. In 2010, nadat ik al een groot aantal verschillende merken had verkocht ofwel via de sieradenparty’s
ofwel via de website, viel het mij op dat er nauwelijks sieraden merken voor mannen waren. Hierin wilde ik graag verandering brengen
en na het puzzelen met letters en afkorten van de volle beschrijving, was XS-eries4men geboren.’
 

WE HEBBEN EEN STERK TEAM DAT GEMOTIVEERD IS OM NIEUWE SIERADEN TE ONTWIKKELEN


Nadat het sieradenmerk voor mannen in 2010 volledig organisch tot stand is gekomen, blijft het team het merk ontwikkelen en, waar nodig,
veranderen: ‘Wij werken met een klein team, om op deze manier zo goed mogelijk samen te kunnen werken aan het bedenken van nieuwe
ideeën en het uitbreiden van het merk. We hebben de website al een paar keer opgefrist zodat deze beter past bij waar het merk voor staat.
Tegenwoordig werken we met een team van drie aan het merk en hebben we net een aantal volledig nieuwe sieraden ontworpen en
laten produceren. Toch gaat dit niet altijd zonder slag of stoot omdat je zelf een bepaald ontwerp voor ogen hebt en dit niet altijd even
gemakkelijk over te brengen is. Hierdoor duurt de productie soms wat langer dan wenselijk is en hier kunnen we ons af en toe wel aan storen.
Toch is de wachttijd het meer dan waard omdat je uiteindelijk een aantal mooie sieraden hebt die volledig volgens je eigen wensen zijn
gemaakt en waarvan je het natuurlijk leuk vindt om deze aan te bieden aan de klant. En dan maar hopen op een positieve reactie’.
En wanneer kunnen we deze nieuwe sieraden voor mannen verwachten? ‘Deze sieraden zullen vanaf 17 augustus te verkrijgen zijn op zowel
onze eigen website (www.xs-eries4men.nl) en natuurlijk ook via de webshop van It’s Beautiful. En we zijn heel erg benieuwd wat iedereen
van de sieraden gaat vinden.’
Zo te horen gaat het dus goed met XS-eries4men? ‘We hebben een sterk team dat gemotiveerd is om nieuwe sieraden te ontwikkelen en
ons merk wordt steeds meer opgemerkt door de klant, waar wij natuurlijk heel erg blij mee zijn. Het merk bestaat straks acht jaar en als we
kijken naar de groei die we hebben doorgemaakt kunnen we niet anders dan tevreden zijn. We zullen ons dan ook blijven ontwikkelen en met
nieuwe sieraden voor mannen blijven komen.’ Wat is de volgende stap voor XS-eries4men? ‘Meer vernieuwende sieraden ontwikkelen,
maar dat zal altijd wel zo blijven. Dat is tenslotte wat we leuk vinden om te doen en waarom we het merk in 2010 begonnen zijn. Verder zien
wij een stoere TV reclame van XS-eries4men voor ons om het merk nóg bekender te maken! Dat zou echt de volgende, nieuwe stap zijn.’

Wij zijn heel erg benieuwd hoe zo’n TV reclame eruit zou zien en hopen dan ook dat het Rineke en het team achter XS-eries4men lukt om dit
voor elkaar te krijgen, maar de nieuwe armbanden (die wij gelukkig al hebben mogen zien en waarover we al een stuk op ons blog hebben
geschreven) zien er in elk geval al heel goed uit en wij kunnen dan ook, net als Rineke, niet wachten op de ongetwijfeld positieve reacties.

Wij bedanken Rineke voor dit interview en wensen haar en het team veel succes met hun robuuste merk XS-eries4men. Via de knop
hieronder kunt u snel en gemakkelijk uw eigen XS-eries4men sieraad uitkiezen en aanschaffen.
 

Vorige en Vo...S-eries4men2.jpg

© 2008 - 2017 Juwelier It's Beautiful Vroomshoop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.