Retourneren 
U heeft een zichttermijn van 14 kalenderdagen om zonder opgaaf van redenen het product aan te melden voor retour, ingaande op de dag ná aflevering. Indien uw bestelling uit meerdere zendingen bestaat, zal deze periode ingaan op het moment dat u de laatste zending ontvangt. Na het aanmelden van uw retourzending heeft u 14 kalenderdagen om de zending aan ons te retourneren. Van het herroepingsrecht zijn de volgende producten uitgesloten:

- oorbellen waarvan de verzegeling is verbroken, om redenen van hygiëne;
- een product dat op verzoek is gegraveerd;
- een product dat op maat is gemaakt. 
- Goodiebags: Vanwege de wisselende inhoud, is het bij goodiebags niet mogelijk om deze te ruilen dan wel te retourneren. 

Wij kunnen eventueel een waardevermindering bij u in rekening brengen wanneer;
- een product is /producten zijn beschadigd, gebruikt of incompleet zijn;
- een product is voorzien van een label en u dit label heeft verwijderd.

U dient de producten onbeschadigd, ongebruikt en compleet te retourneren indien redelijkerwijs mogelijk in originele/onbeschadigde verpakking. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen, die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het is bijvoorbeeld voor de beoordeling niet nodig om de aangehechte labels te verwijderen. Maakt u gebruik van onze inpakservice met inpakpapier en maakt u gebruik van het herroepingsrecht dan worden kosten ten hoogte van € 1,- voor de inpakservice in rekening gebracht.  Indien er onverhoopt iets mis is met de bestelling (een verkeerd product, een kapot geleverd product, etc.), mail dan z.s.m. naar info@itsbeautiful.nl. Zie voor meer informatie onze pagina over Garantie. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar u bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden, voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wij hanteren u de hieronder aangegeven methode voor het terugsturen. Iedere webshop heeft zijn eigen manier om producten te retourneren. Zo hebben ook wij onze eigen methode, die we uiteraard zo simpel en gebruiksvriendelijk mogelijk voor u hebben gemaakt. Hieronder leest u hoe u uw product retour kunt sturen in een simpel stappenplan. 

Stap 1: U heeft het product ontvangen en bent niet tevreden. Op dit moment meldt u uw retourzending aan bij juwelier It’s Beautiful d.m.v. een e-mail naar info@itsbeautiful.nl. In deze e-mail vermeldt u uw factuur nummer en het te retourneren product. U kunt de reden voor het retourneren opgeven, maar u bent hiertoe niet verplicht. Nadat wij deze e-mail hebben ontvangen, zullen wij uw e-mail beantwoorden, zodat u weet dat u kunt overgaan tot het verzenden van uw retourzending. In deze e-mail staan ook enkele instructies voor het retour zenden. Na het ontvangen van onze bevestigingsmail gaat de tweede periode van 14 kalenderdagen in en bent u klaar voor stap 2.

Stap 2: Het is nu tijd om uw product retour te sturen: hiervoor heeft u 14 kalenderdagen de tijd. Op de achterkant van uw factuur staat een aantal in te vullen velden. U heeft uw retour aangemeld via een e-mail, maar het is voor ons altijd overzichtelijker, wanneer u dit formulier alsnog invult. Deze factuur stopt u bij uw retourzending. Wij raden altijd aan om de retourzending zo goed mogelijk in te pakken, zodat deze niet beschadigd raakt tijdens het verzenden. Let op: Wij accepteren en verwerken alleen retourzendingen, die met Track & Trace of aangetekend door u aan ons zijn verzonden! Zodra uw retourzending verwerkt is, ontvangt u van ons bevestiging via e-mail. 

Voldoen de producten niet aan uw verwachtingen? Terugsturen kan!

U stuurt uw retourzending met Track & Trace of aangetekend naar: 

Juwelier It’s Beautiful
Azielaan 8A
7681 NC Vroomshoop 


Kosten retourneren
De kosten voor het retoursturen worden niet vergoed door juwelier It’s Beautiful. 

Stap 3: Deze stap is helemaal voor ons. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen, nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk met een andere betaalmethode heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terugontvangen, of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

Toch nog vragen over uw retourzending?  Neem dan gerust contact met ons op via de e-mail, op info@itsbeautiful.nl  

Volg uw pakket hier!

Ruilen 
Ik heb een product in de verkeerde kleur of maat besteld. Kan ik deze ruilen?
Ruilen is bij ons niet mogelijk. U mag het artikel retourneren en wij zullen de bestelling retour verwerken, indien de bestelling aan onze voorwaarden voldoet. U kunt vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen met de gewenste kleur of maat. Zodra uw retourzending is verwerkt, ontvangt u binnen vijf werkdagen de terugbetaling.

Het artikel is niet naar wens, maar ik heb wel een ander artikel gezien op de site. Kan ik het artikel ruilen?
Ruilen is bij ons niet mogelijk. U mag het artikel retourneren en wij zullen de bestelling retour verwerken, indien de bestelling aan onze voorwaarden voldoet. Zodra uw retourzending is verwerkt, ontvangt u binnen vijf werkdagen de terugbetaling.

Kan ik het artikel ruilen bij u op kantoor?
Dit is niet mogelijk. Een aankoop via een webshop wordt anders verwerkt dan een aankoop in een filiaal. Het retour brengen van uw pakket is wel mogelijk. De verwerking van uw retour kan echter niet direct plaatsvinden. Zodra uw retourzending is verwerkt, ontvangt u binnen vijf werkdagen de terugbetaling. 

Beschadigd artikel 
Ik heb een beschadigd en/of defect artikel ontvangen, wat kan ik het beste doen?
Allereerst vinden wij het erg vervelend voor u dat u een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen. Uiteraard is dat niet onze bedoeling. Wanneer u een beschadigd en/of defect artikel hebt ontvangen, vragen wij u om dit zo snel mogelijk te melden aan onze klantenservice. Bij voorkeur door een e-mail met foto’s van het beschadigde en/of defecte artikel aan ons te sturen, zodat we de klacht zo goed mogelijk kunnen beoordelen. Onze collega's van de klantenservice zullen per e-mail contact met u opnemen om samen met u tot een passende oplossing te komen.

Ik heb een horloge ontvangen waarvan de batterij niet werkt, wat nu?
Stuurt u ons alstublieft een e-mail onder vermelding van uw ordernummer, zodat we u hierin kunnen adviseren. 

Incomplete bestelling 
Ik mis een artikel in mijn bestelling. Wat moet ik doen?
Wij vragen u ons zo spoedig mogelijk, het liefst binnen 24 uur, een e-mail te sturen onder vermelding van uw ordernummer. Zet hier ook in welk artikel u mist, zodat wij dit voor u kunnen uitzoeken. Wij komen hier zo spoedig mogelijk op terug.

Ik heb de verkeerde verpakking ontvangen, wat moet ik doen?
Neemt u alstublieft contact met ons op. Wij kunnen in de meeste gevallen de juiste verpakking nasturen.

Toch nog vragen over uw retourzending?
Neem dan gerust contact met ons op. Zie hiervoor: 
www.its-beautiful.nl/contact

Klantenservice

 

© 2008 - 2023 It’s Beautiful Online Juwelier: Shop online sieraden, horloges en meer | sitemap | rss