Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen en natuurlijk de antwoorden daarop. Heb je toch nog vragen of is er iets onduidelijk, dan kun je een belverzoek indienen via onze website. Dit doe je via de e-mail of via het contactformulier op onze website. Je geeft aan wat je vraag is en vermeldt je ordernummer. Vervolgens zullen wij je op werkdagen zo snel mogelijk terugbellen en word je te woord gestaan door een van onze vakkundige medewerkers. Ga voor de sieradeninformatie naar deze pagina.
Mijn account
Klik rechts bovenaan de pagina op “Mijn account / Account aanmaken“. Vul je gegevens in en je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail.
Klik rechts bovenaan de pagina op “Inloggen”. Vul je e-mailadres en wachtwoord in om in te loggen.
Klik rechts bovenaan de pagina op “Inloggen”. Klik onderin de rechterkolom op “Wachtwoord vergeten?” en voer je e-mailadres in. Wij sturen je een e-mail met daarin de instructies voor het wijzigen van je wachtwoord.
- Sneller afrekenen wanneer je een bestelling plaatst
- De status van je bestelling controleren
- Een overzicht van uw bestellingen bekijken
- Je favoriete items bewaren
Bestellen
Bij Juwelier It’s Beautiful kun je ervoor kiezen om de door jou bestelde sieraden en horloge als cadeau te laten versturen. Met de cadeau service van Juwelier It’s Beautiful worden je aankopen professioneel ingepakt in een mooi cadeau zakje of -doosje en voorzien van een kaartje met handgeschreven boodschap. Leuk om iemand te verrassen of te feliciteren.
Ook een leuke optie! Bij Cadeauwinkel Ommen verpakken we elk cadeautje met liefde en zorg, zodat het een feestelijk geschenk wordt. Kom gerust langs en maak gebruik van onze inpakservice.
Voorbeelden:
Betalen
Je kunt betalen via:
- iDeal,
- SofortBanking/DIRECTebanking,
- Creditcards,
- PayPal,
- Achteraf Betalen (met Klarna en na ontvangst van je bestelling),
- Betalen in 3 delen (met 0% rente en zonder bijkomende kosten: het minimale bestelbedrag voor deze mogelijkheid is € 35,- en het maximale bestelbedrag is € 4.000,-),
- Apple Pay.
- Bij deze opties moet je een handtekening voor ontvangst plaatsen bij het afhalen van jouw bestelling. Wanneer je ervoor kiest om te betalen bij afhalen, is een handtekening voor ontvangst niet nodig.
Wij maken gebruik van de Payment Provider Mollie/Klarna. Mollie/Klarna heeft een heel handig systeem dat alleen de betaalmethoden laat zien, die voor jou beschikbaar zijn. Zie je de betaalmethode van jouw voorkeur er niet bijstaan? Dan is hier waarschijnlijk een reden voor. Je kunt dit het gemakkelijkst ophelderen door eerst contact op te nemen met Mollie/Klarna en te vragen waarom een bepaalde betaalmethode er niet bij staat. Zij zullen je snel verder kunnen helpen en wellicht het probleem kunnen oplossen, zodat je alsnog kunt betalen op de manier die jouw voorkeur heeft.
Wanneer je jouw bestelling weg klikt tijdens het betaalproces, dan is jouw bestelling niet correct afgerond en wordt deze niet door ons systeem verwerkt. Jouw bestelling is naar alle waarschijnlijkheid dus niet geplaatst. Wanneer je twijfelt over het correct afronden van een bestelling, raden wij je aan om contact met ons op te nemen. Eén van onze medewerkers staat je graag vakkundig te woord.
- In de webwinkel kies je eerst het artikel uit dat je wilt bestellen. Wanneer je op de foto’s van het artikel klikt, kom je op een webpagina met meer foto’s van het artikel. Onderaan deze pagina zie je “Voeg toe aan winkelwagen”. Hier klik je op.
- Je komt nu op de pagina met de naam “Winkelwagen”. Je ziet dat het artikel dat je hebt gekozen aan de winkelwagen is toegevoegd.
Nu kies je jouw betaalwijze en het land waar het artikel naar verzonden moet worden. Ook zie je het vak waarin je de kortingscode kunt invullen. Vul jouw code in en klik op “Toepassen”. Je ziet dat de korting wordt toegepast.
Verzending
- PostNL Brievenbuspakketje zonder Track & Trace bij een bestelling met een waarde van minder dan € 50,00 vanaf € 3,99 (België € 6,99)
- PostNL Pakket thuisbezorgd met Track & Trace vanaf € 5,99 (België € 7,99)
- PostNL Pakket ophalen bij PostNL punt met Track & Trace vanaf € 5,99 (België € 8,99)
- PostNL Pakket avondlevering thuis met Track & Trace vanaf € 6,99 (België € 8,99)
Voor Nederland: Wanneer je aankopen op voorraad zijn en je op werkdagen voor 17:00 uur besteld hebt, dan is je bestelling meestal de volgende dag in huis. Producten die niet op voorraad zijn, worden binnen 1 tot 5 werkdagen geleverd. Wanneer dit niet mogelijk is, dan word je hierover geïnformeerd.
Ook verkopen wij producten van externe leveranciers. Dit houdt meestal in dat deze producten na bestelling speciaal voor jou bij deze externe leverancier besteld/gemaakt worden en dat hier een langere levertijd voor geldt. Dit staat duidelijk aangegeven bij deze producten en de levertijd bedraagt 1 tot 15 werkdagen.
Wanneer je op vrijdag na 17:00 uur of op zaterdag/zondag bestelt, zullen wij je bestelling niet eerder verwerken dan de eerstvolgende werkdag.
Voor België: Wanneer je aankopen op voorraad zijn en je op werkdagen voor 17:00 uur besteld hebt, dan is je bestelling meestal binnen drie werkdagen in huis. Producten die niet op voorraad zijn, worden binnen 3 tot 7 werkdagen geleverd. Wanneer dit niet mogelijk is, dan word je hierover geïnformeerd.
Ook verkopen wij producten van externe leveranciers. Dit houdt meestal in dat deze producten na bestelling speciaal voor jou bij deze externe leverancier besteld/gemaakt worden en dat hier een langere levertijd voor geldt. Dit staat duidelijk aangegeven bij deze producten en de levertijd bedraagt dan 3 tot 17 werkdagen.
Wanneer je op vrijdag na 17:00 uur of op zaterdag/zondag bestelt, zullen wij je bestelling niet eerder verwerken dan de eerstvolgende werkdag.
Wanneer je aankopen op voorraad zijn en je op werkdagen voor 17:00 uur besteld hebt, dan is je bestelling meestal de volgende dag in huis. Producten die niet op voorraad zijn, worden binnen 1-5 werkdagen geleverd. Wanneer dit niet mogelijk is, dan word je hierover geïnformeerd.
Heb je een Track & Trace-code? Dan raden wij je aan om deze eerst te controleren voor de status van je bestelling. Heb je geen Track & Trace-code? Dan raden wij je om nog even een dag te wachten. Soms kan het gebeuren, dat een bestelling langer onderweg is. Dit is vooral mogelijk in de aanloop naar een feestdag of bij (onverwachte) grote drukte bij de koeriersdienst of een staking.
Heb je je bestelling na drie dagen nog niet? Dan vragen wij je om ons hiervan op de hoogte te stellen, zodat wij contact kunnen opnemen met de dienstverlenende bezorgdienst. Zorg bij het bestellen dat je jouw adresgegevens goed invoert, zodat hier geen onduidelijkheid over kan ontstaan!
Als standaard verzendmethode hebben wij onze reguliere verzending. Bij een reguliere verzending wordt jouw bestelling met postzegels verstuurd, wat inhoudt dat je daar dus geen Track & Trace-code bij krijgt.
Bij bestellingen met een waarde van minder dan € 50,00 wordt jouw bestelling als een reguliere verzending verstuurd, tenzij jij zelf voor een andere vorm van verzending kiest. Voor een reguliere verzending betaal je € 3,99 aan verzendkosten.
Bij bestellingen met een waarde van meer dan € 50,00 wordt jouw bestelling automatisch als een pakket verstuurd en dus wel voorzien van een Track & Trace-code.
Een Track & Trace-code krijg je alleen bij een aangetekende verzending. Een aangetekende verzending kost binnen Nederland € 5,99 en voor België € 7,99 extra. Hierbij krijg je een Track & Trace-code én is je verzending verzekerd.
De aangetekende verzending raden wij voornamelijk aan bij bestellingen met een grote waarde. Bij deze verzendingsmethode krijg je jouw Track & Trace-code via e-mail toegestuurd. Je selecteert jouw verzendingsmethode bij het afronden van je bestelling.
Je kunt je bestelling laten bezorgen bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie. Wanneer je voor deze methode kiest, vul je alsnog je adresgegevens in. Op het moment dat jij je postcode en huisnummer invult, komen er direct diverse PostNL Locaties tevoorschijn waaruit je kunt kiezen. Kies de meest handige locatie en je pakket zal daar z.s.m. worden bezorgd. Je wordt na afronding van je bestelling door een e-mail op de hoogte gesteld van de gekozen locatie en ontvangt tevens de Track & Trace-code van je bestelling. Zo ben je op de hoogte van de status van je bestelling en kun je jouw pakketje afhalen wanneer het jou uitkomt.
Bij It’s Beautiful bieden wij je de mogelijkheid om je pakket van maandag t/m vrijdag tussen 18.00 uur en 22.00 uur te laten bezorgen. Zo kun je jouw pakket zelf in ontvangst nemen, zelfs als je de hele dag moet werken. Wanneer je bestelling op voorraad is, dan kun je jouw bestelling de volgende werkdag al ’s avonds thuis verwachten. Zit er een levertijd op? Dan zul je de dag voordat je jouw pakket ontvangt van ons een e-mail krijgen met daarin de Track & Trace-code van je bestelling. Zo kun je jouw bestelling tot aan de deur volgen en loop je de postbode nooit mis.
Zodra je ziet dat je pakket beschadigd wordt aangeleverd, kun je het beste dit pakket weigeren aan te nemen van de postbezorging. Vervolgens neem je direct contact op met onze klantenservice. Wanneer je toch een beschadigd pakket aanneemt, is dat voor eigen risico.
Retourneren
In principe kun je een bestelling annuleren/retourneren, wanneer je toch van jouw koop wilt afzien.
- Oorbel(len) waarvan de verzegeling is verbroken, vanwege hygiënische reden.
- Een product dat op verzoek is gegraveerd.
- Een product dat op maat is gemaakt.
(Dit formulier alleen invullen wanneer je de overeenkomst wilt herroepen)
Er zijn verschillende manieren om je bestelling aan ons te retourneren. Daarbij willen we wel vermelden dat wij geen antwoordnummer hebben. Om deze reden is het dan ook niet mogelijk om elke retourzending kosteloos naar ons op te sturen. Let er wel op dat de afzender te allen tijde verantwoordelijk is voor de zending.
Bij terugbetaling zullen wij het volledige aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten voor de heenzending*, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen na herroeping, overmaken naar jouw rekening. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen. Heb je betaald met een cadeaubon of tegoedcode? Dan word je ook terugbetaald met een cadeaubon of tegoedcode. Wanneer je hebt gekozen voor Achteraf betalen of Betalen-in-3-delen, dan zorgen wij ervoor dat je factuur wordt aangepast.
- iDeal – 3 werkdagen
- Sofort – 3 werkdagen
- PayPal – 3 werkdagen
- Bancontact – 6 werkdagen
- Creditcard – 10 werkdagen**
- Achteraf Betalen – verwerkt binnen 3 werkdagen
- Betalen-in-3-delen – verwerkt binnen 3 werkdagen
*Dit geldt alleen wanneer je verzendkosten hebt betaald: Bij een bedrag dat minder is dan € 50,00 en je voor de verzending € 3,99 hebt betaald én bij de keuze voor aangetekende verzending, wanneer je daar € 7,99 voor hebt betaald, krijg je altijd € 3,99 terug. De overige kosten zijn voor eigen rekening.
** Of later, afhankelijk van de maatschappij.
Wanneer je bestelling bij ons is aangekomen, wordt je retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Na verwerking ontvang je een bevestiging van ons. Wij zullen het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, binnen 5 werkdagen na herroeping terugstorten op dezelfde IBAN als waarmee betaald is. Wanneer je na 5 werkdagen nadat je pakket bij ons is aangekomen nog geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via info@itsbeautiful.nl.
Stuur je alleen maar een gedeelte van je bestelling retour? Dan ontvang je alleen het bedrag retour dat je voor het geretourneerde artikel hebt betaalt. Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan brengen wij het bedrag in mindering op de openstaande factuur.
Had jouw bestelling eerst een waarde van boven de € 50,00? Dan heb je bij het plaatsen van je bestelling waarschijnlijk geen verzendkosten betaalt. Is de totale waarde van je bestelling lager dan € 50,00 doordat je een gedeelte van je bestelling hebt geretourneerd? Dan zullen wij de standaard verzendkosten (t.w.v. € 3,99 / € 6,99) alsnog in rekening brengen. Dit brengen wij in mindering op het terug te betalen bedrag (of we voegen het toe aan de openstaande factuur, in het geval van achteraf betalen).
Wanneer jij voor achteraf betalen of voor betalen in drie delen hebt gekozen en wij jouw retour volgens de voorwaarden goed hebben ontvangen, dan wordt de opdracht aan Klarna gegeven om alle toekomstige geplande betalingen te annuleren en al betaalde bedragen worden aan jou terugbetaald.
Wij geven de opdracht tot terugbetaling door aan onze payment provider Klarna en zij maken het betaalde bedrag terug over naar hetzelfde rekeningnummer als waarmee de bestelling betaald is. Klarna maakt dit binnen 5 werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.
Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij Klarna. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.
Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.
Helaas kunnen wij oorbellen niet retour accepteren, wanneer deze uit de sealverpakking zijn gehaald. Deze producten vallen onder zeer strenge hygiëne wetgeving en om deze reden mogen wij de oorbellen weigeren als retour zending, wanneer deze door de klant uit de sealverpakking zijn gehaald. Hier hebben wij volgens de wet recht op, omdat wij geen inzicht hebben in wat er met de oorbellen gebeurt wanneer deze in het bezit zijn van een klant. Zelfs wanneer je 100% zeker weet dat je de oorbellen niet in hebt gehad, maar ze wel uit de sealverpakking zijn gehaald, dan mogen en zullen wij ze alsnog weigeren als retour. Simpelweg om het risico op het verspreiden van infecties en dergelijke zoveel mogelijk te voorkomen. Het lijkt misschien flauw dat we deze regel zo streng hanteren, maar we doen dit voor de gezondheid en hygiëne van al onze klanten. Stuur je een setje oorbellen retour ondanks dat deze uit de sealverpakking zijn gehaald, dan brengen wij kosten in rekening om de oorbellen opnieuw te versturen.
Sommige sieraden (vooral sieraden met een hoge waarde) zijn voorzien van een aangehecht label. Dit labeltje is zodanig aangebracht dat deze geen obstakel vormt bij het passen van het product. Het labeltje heeft als belangrijkste functie, dat wij ervan verzekerd zijn dat het geleverde product niet wordt gedragen en vervolgens alsnog wordt geretourneerd. Op het moment dat het labeltje is verwijderd, gaan wij ervan uit dat het product in het openbaar is gedragen en daardoor voorzien kan zijn van (lichte) gebruikerssporen. Heb je een product met een aangehecht label ontvangen en heb je het label verwijderd, maar wil je alsnog je product retourneren? Neem dan contact met ons op via e-mail en leg je situatie aan ons voor. Wij zullen je zo goed mogelijk tegemoet komen, dan wel tot een oplossing komen.
Producten die op jouw verzoek worden gegraveerd, of die op jouw verzoek op maat worden gemaakt, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen dus niet worden geannuleerd of gewijzigd nadat jij jouw bestelling hebt afgerond. Omdat deze bestellingen speciaal voor jou geproduceerd worden, is het ook niet mogelijk om deze bestellingen te retourneren. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is voor jou kosteloos. Heb je een pakket eenmaal geaccepteerd bij de postbode, dan zijn de verzendkosten bij een eventuele retourzending voor jouw rekening.
Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen de bestelling retour verwerken, wanneer de levering aan onze voorwaarden voldoet. Vervolgens kun je een nieuwe bestelling plaatsen.
Het annuleren of wijzigen van een geplaatste bestelling is alleen mogelijk vóórdat jouw bestelling wordt verzonden. Wanneer je bestelling al verzonden is, kun je de bestelling weigeren. Je geeft dan aan de postbode door dat je het pakket niet wilt aannemen. Nadat wij het pakket retour hebben ontvangen, nemen wij contact met je op om tot een oplossing te komen.
Wij willen je als webshop vragen om zo goed mogelijk na te denken over je bestelling vóórdat je deze definitief plaatst, om zo te voorkomen dat wij bestellingen van andere klanten minder snel kunnen verwerken. Om een (per ongeluk) geplaatste bestelling te annuleren, stuur je ons een e-mail. Eventuele wijzigingen of melding tot annuleren willen wij graag z.s.m. na het afronden van je bestelling ontvangen op info@itsbeautiful.nl
Als blijvende herinnering aan een speciaal moment in iemands leven wordt vaak gekozen om een sieraad te geven, bijvoorbeeld voor een verjaardag, bij een geboorte of huwelijk. Om het écht persoonlijk te maken, kunnen wij je sieraad voorzien van jouw doorgegeven gravure (op voorwaarde dat bij de beschrijving van het sieraad wordt aangegeven dat graveren mogelijk is). Houd er bij sieraden die gegraveerd worden rekening mee dat het niet mogelijk is om deze ofwel te retourneren, ofwel te annuleren, nadat de bestelling is afgerond. Deze producten worden op verzoek op maat gemaakt en hier gelden andere regels voor wat betreft het retourneren of annuleren dan voor de producten die niet gegraveerd worden.
Producten & garantie
Voor de garantietermijn van je artikel kun je de tabel hieronder raadplegen. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen, dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige items geldt daarnaast een fabrieksgarantie (zie daarvoor de garantietermijnen). Deze garantie zal nooit iets afdoen aan de wettelijke garantie.
- Sieraden 14 Karaat goud – 2 jaar
- Sieraden 925 Zilver – 6 maanden
- Sieraden RVS/edelstaal – 3 maanden
- Sieraden leer – 3 maanden
- Sieraden edelsteen – 3 maanden
- Horloges – 1 jaar
- Smartwatches – 1 jaar
- Horlogebanden – 3 maanden
- Tassen – 1 jaar
- Zonnebrillen – 1 jaar
- Accessoires – 3 maanden
Bij Juwelier It’s Beautiful ben je ervan verzekerd dat je altijd originele merkartikelen koopt. Juwelier It’s Beautiful heeft altijd het nieuwste assortiment sieraden en horloges op haar website staan voor jou of iemand anders.
- Inpakken? Geen probleem bij Juwelier It’s Beautiful
- Gratis verzenden vanaf € 50,- euro!
- 14 dagen zichttermijn!
- Aanbiedingen: Bij Juwelier It’s Beautiful profiteer je regelmatig van nieuwe acties en aanbiedingen.
- Beste Service en Kwaliteit Garantie
- Klarna aankoopbescherming
- Koop nu, betaal achteraf binnen 14 dagen
Gratis. Geen verborgen kosten! - Keuze uit meerdere bezorgopties
- Juwelier It’s Beautiful is officieel lid van Thuiswinkel.org.
Dat lossen we graag voor je op, omdat wij uit ervaring weten hoe vervelend zoiets is. Gelukkig kun je voor allerlei reparaties bij Juwelier It’s Beautiful terecht!
Neem eerst contact op met onze klantenservice, zodat we de informatie krijgen die nodig is om je zo goed mogelijk te kunnen helpen. Vermeld altijd het ordernummer van je artikel en stuur ons ook een foto waarop het kapotte gedeelte goed te zien is. Leg ook duidelijk uit hoe de schade is ontstaan.
Bij een schade, die simpel op te lossen is, zal onze klantenservice je zo snel mogelijk helpen met een duidelijke oplossing. Wanneer er een professionele reparatie nodig is, zal onze expert de schade beoordelen en binnen 3 werkdagen contact met je opnemen over wat er moet gebeuren.
Reparaties die niet van te voren bij ons zijn aangemeld, kunnen wij jammer genoeg niet uitvoeren. Een reparatie komt alleen voor garantie in aanmerking wanneer je de factuur meestuurt. Is er een garantiebewijs bij je aankoop geleverd? Stuur deze dan ook mee.
Bij juwelier It’s Beautiful ben je verzekerd van een concurrerende prijs. Als klant van Juwelier It’s Beautiful geniet je telkens van de hoogste korting die op officiële merken geboden mag worden.
Doordat juwelier It’s Beautiful officieel dealer is van alle aangeboden merken ben je er bovendien van verzekerd dat jouw aankoop altijd origineel is en onder de geboden fabrieksgaranties valt. Registreer je gratis en vrijblijvend op onze IBJ Nieuwsbrief en mis voortaan niets meer. Wij hebben regelmatig spectaculaire aanbiedingen. Hou deze website daarom goed in de gaten.
Mail of app ons eerst, liefst door ook een duidelijke foto mee te sturen. Iemand van het team van Juwelier It’s Beautiful neemt dan zo snel mogelijk contact met je op. Hebben we een goede afspraak met je gemaakt? Stuur dan je sieraad goed verpakt op en stuur deze met Track & Trace naar ons op. Zodra jouw sieraad gerepareerd is en jij de kosten hiervoor hebt betaald (tenzij wij samen anders zijn overeengekomen), dan sturen wij jouw sieraad aan jou terug.
Deze kosten zijn helemaal afhankelijk van het merk en de schade. Wanneer de kosten hoger worden dan € 50,00 dan sturen wij je eerst een prijsopgave. Jij kunt daarna kiezen voor één van deze mogelijkheden:
- Je gaat akkoord met de prijsopgave. Nadat je de reparatiefactuur hebt betaald, gaan wij over tot de reparatie. Direct daarna sturen wij jouw item aan jou retour.
- Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het artikel retour ontvangen. Je betaalt € 7,99 verzendkosten. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, retourneren wij het artikel.
- Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt het artikel niet retour ontvangen. Het artikel wordt ons eigendom.
Omdat er veel verschillende soorten reparaties mogelijk zijn, zullen we ze hier niet allemaal benoemen. We beperken ons tot de meest voorkomende reparaties. Staat jouw soort reparatie er niet bij? Neem dan even contact met ons op: Zet je vraag in een mail en stuur deze naar: info@itsbeautiful.nl of app op werkdagen tussen 09:30 en 17:00 uur, behalve op maandag, dan kun je appen tussen 13:00 en 17:00 uur met: 085 004 1979.
- Het vervangen van een horlogeband of horlogeglas
- Het vervangen van een horloge batterij, kroon of stift
- Het repareren van een sluiting van een collier, armband of horlogeband
- Het vergroten of verkleinen van een ring
- Het plaatsen van een edelsteen
- Het repareren van een gebroken schakel
- Het verlengen of inkorten van een ketting, armband of horlogebandje
- Het reinigen en/of polijsten van sieraden
Sieraden:
- Materiaalfouten van de sieraden vallen onder de fabrieksgarantie.
- Als het artikel niet op de goede manier gebruikt is, door bijvoorbeeld stoten of vallen, kun je geen aanspraak maken op een gratis reparatie of vervanging.
Horloges:
- Op horloges zit 1 jaar garantie met ingang van de datum waarop het horloge is gekocht. Deze garantie geldt voor het uurwerk, de wijzers en de wijzerplaat.
- Schade als gevolg van verkeerd gebruik, nalatigheid, ongeautoriseerd onderhoud, andere schades die niet te wijten zijn aan materiaal of vakmanschap, zoals ongelukken of normale draagschade en slijtage vallen niet onder garantie.
- Buiten de garantie valt bij horloges altijd: de band, het glas, de batterij en de kroon (de stelknop waarmee je de tijd instelt).
- Wanneer je schakels verwijdert of toevoegt, dan valt een horloge niet meer onder het zichttermijn.
Smartwatches:
- Op smartwatches zit 1 jaar garantie met ingang van de datum waarop de smartwatch is gekocht.
- Elke schade die gemeld wordt, kan door onze expert beoordeeld worden. Deze kan vaststellen of het om een fabricagefout gaat of niet.
Tassen en portemonnees:
- Product- en/of fabricagefouten van tassen vallen onder de fabrieksgarantie.
- Slijtage, schade of onjuist gebruik zijn uitgesloten van garantie. De fabrikant van het betreffende product zal dit beoordelen.
Zonnebrillen:
- Op zonnebrillen zit 1 jaar garantie met ingang van de datum waarop het product is gekocht.
- De garantie dekt fabricagefouten en/of schades aan de onderdelen, waaronder het loslaten van een lens of de montuurcoating, solderingsfouten bij scharnieren en het ontbreken van onderdelen.
- Beschadigingen aan monturen die hier niet onder vallen, komen niet in aanmerking voor garantie.
Meestal is het mogelijk om een item dat bij ons gekocht is ook bij ons te laten repareren. Neem hiervoor eerst contact met ons op. In overleg gaan we bepalen of en hoe iets gerepareerd kan worden en of dit dan onder garantie valt of dat er kosten aan verbonden zijn.
Wanneer je online een sieraad bij ons hebt gekocht, is het meestal mogelijk om deze ook door ons te laten repareren. Het ligt er natuurlijk wel aan om welke reparatie het gaat. Is een leren armband bijvoorbeeld versleten, dan zal dat lastig worden. Maar een gebroken schakel van een ketting of armband kan meestal zonder problemen gerepareerd worden. Bovendien kunnen wij jouw sieraden reinigen en/of polijsten, zodat jij weer kunt stralen met je schone en schitterende sieraad.
Zodra wij hebben beoordeeld dat wij een item kunnen repareren, zullen wij je laten weten hoe lang dit naar verwachting gaat duren. Mocht een reparatie onverwachts langer duren, dan stellen wij je daarvan op de hoogte.
Keurmerk
Wat vinden onze klanten van de dienstverlening van its-beautiful.nl? Bekijk de beoordelingen hieronder. Deze beoordelingen zijn echte meningen van klanten, verzameld via Trustpilot. Voor policy review en wetgeving van Trustpilot, kun je deze link aanklikken.
Juwelier It’s Beautiful is officieel lid van Thuiswinkel
Het Thuiswinkel.org Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kun je ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving.
Als je iets koopt bij een lid van Thuiswinkel.org betekent dit voor jou:
- Helderheid over met wie je zaken doet:
Vermelding van identiteit, inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel en feitelijk adres van het bedrijf
Gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegang tot bedrijfsgegevens door de Verklaring Thuiswinkel Waarborg - Oplossen klachten en geschillen:
Duidelijke informatie over hoe en op welk adres je met klachten terecht kunt;
Bemiddeling klachten en geschillen via Thuiswinkel.org;
Het behandelen van je klacht door een onafhankelijk geschillencommissie. - Duidelijke garanties en voorwaarden:
Duidelijke informatie over service na aankoop en commerciële garanties;
Duidelijke informatie over de voorwaarden. - Thuiswinkel Waarborg en geschillen:
De bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zullen redelijkerwijs al het mogelijke doen om klachten goed op te lossen. Mocht dat toch niet geheel naar wens verlopen, dan voorzien de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Waarborg in de mogelijkheid een geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of een vergelijkbare onafhankelijke geschilleninstantie. De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn bindend; dit betekent dat het bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijf zich moet houden aan de uitspraak van de Geschillencommissie Thuiswinkel (tenzij het bedrijf de uitspraak binnen twee maanden voor toetsing aan de rechter heeft voorgelegd). - Nakomingsgarantie:
Ten aanzien van de uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel biedt het Thuiswinkel Waarborg een “Nakomingsgarantie”. Dit betekent dat Thuiswinkel.org garandeert dat een uitspraak van de commissie wordt nagekomen. Doet een bedrijf dat niet binnen de gestelde termijn, dan kan de betrokken consument zich schriftelijk tot Thuiswinkel.org wenden. Thuiswinkel Waarborg is géén garantiefonds Let wel: het betreft hier géén “garantiefonds” voor financieel onvermogen waarop bijvoorbeeld in geval van surseance van betaling of faillissement van een aangesloten bedrijf aanspraak gemaakt kan worden. - Toekenning Thuiswinkel Waarborg:
Om voor het Thuiswinkel Waarborg in aanmerking te komen, moet een bedrijf zich bezighouden met verkoop op afstand aan consumenten in Nederland. Door het indienen van een aanvraag voor het lidmaatschap van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie geeft een bedrijf aan dat het in aanmerking wil komen voor het voeren van het Thuiswinkel Waarborg. Gedurende de toelatingsprocedure wordt gecontroleerd in hoeverre het bedrijf voldoet aan de voor verkoop op afstand relevante Nederlandse wet- en regelgeving en de gedragsregels van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie.
Kijk voor meer informatie op de website van Thuiswinkel: www.thuiswinkel.org. Je kunt met je klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Wij verwijzen je in dit geval door naar de volgende pagina: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Klachten
Wanneer je een klacht hebt over het product dat je hebt gekocht of over onze service, dan vragen wij je dit zo snel mogelijk te melden. Je kunt hierover een mail sturen naar info@its-beautiful.nl. Omschrijf duidelijk de klacht en vermeld hierbij het ordernummer, artikelnummer en de aankoopdatum. Binnen 1 werkdag berichten wij je over de afhandeling van jouw klacht. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Je kunt ons vanzelfsprekend ook appen op 085 004 1979. Ben je het niet eens met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan het Europees ODR Platvorm via http://ec.europa.eu/consumers/odr Een andere mogelijkheid is om je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.sgc.nl)
Bij Juwelier It’s Beautiful bestaat de mogelijkheid om je geld terug te krijgen wanneer jouw aankoop onverhoopt tegenvalt of wanneer de bestelling om welke reden dan ook niet aan jouw verwachtingen voldoet. Retourneren werkt als volgt: Wanneer je een product wenst te retourneren dat je hebt gekocht via Juwelier It’s Beautiful, dan kun je deze retourzending binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product aanmelden via e-mail. Juwelier It’s Beautiful is dan op de hoogte van jouw retourzending. Vervolgens heb je 14 kalenderdagen om de retourzending naar ons te verzenden. Je ontvangt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na herroeping, het door jou betaalde aankoopbedrag terug op jouw rekening. Wanneer je voor Klarna (achteraf betalen) als betaalmethode hebt gekozen, zullen wij de openstaande Klarna factuur binnen 14 kalenderdagen annuleren.
Wanneer Juwelier It’s Beautiful verzendkosten in rekening heeft gebracht doordat jouw bestelling lager was dan € 50,00, dan zul je deze verzendkosten ook terug ontvangen. Kies je ervoor om jouw bestelling te laten versturen als brievenbuspakje of als aangetekende verzending, zelfs al is deze lager dan € 50,00, dan ontvang je in het geval van een volledige retourzending alsnog maximaal € 3,99 verzendkosten retour. Wanneer Juwelier It’s Beautiful geen verzendkosten in rekening heeft gebracht, dan zul je ook geen verzendkosten retour ontvangen. Kies je zelf voor een duurdere verzending en is jouw bestelling boven de € 50,00, dan zal Juwelier It’s Beautiful geen verzendkosten vergoeden in het geval van een (volledige) retourzending.
Voor meer informatie over onze retourvoorwaarden en de beste methoden, verwijzen je graag door naar onze retourpagina.
Actie voorwaarden
Wij hebben vaak leuke acties in combinatie met een bestelling. Dit kan in de vorm van een korting of bijvoorbeeld een goodiebag/Free gifts zijn. Deze voorwaarden gelden voor het gebruik van actiecodes (zowel kortings- en actiecodes) die je worden aangeboden door Juwelier It’s Beautiful. Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op deze acties.
- Je kunt maximaal één code per bestelling verzilveren.
- Je kunt maximaal één code per e-mailadres verzilveren.
- Actiecodes zijn niet geldig in combinatie met andere actiecodes of aanbiedingen.
- Actiecodes kunnen niet achteraf toegevoegd worden aan je bestelling.
- Een actiecode is geldig bij bestellingen van één of meer items. Bestel je meer dan één artikel, dan krijg je maar één actieproduct.
- Bij een gedeeltelijke retourzending vervalt de actiecode of kortingscode, wanneer het minimum bestelbedrag voor de artikelen die je houdt lager is dan de minimale aankoopwaarde die genoemd is in de actie.
- Cadeaubonnen, kaartjes en cadeauverpakkingen zijn uitgesloten van alle actiecodes.
Je ontvang bij bestellingen van € 100,- of meer een leuke gratis goodiebag/free gifts met een verrassende inhoud. Deze goodiebags/free gifts zijn beperkt op voorraad, dus wees er snel bij. Vergeet ook niet om je code te verzilveren, anders krijg je de goodiebag/free gifts niet gratis meegeleverd.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de actiecode zelf in te voeren in het winkelmandje om op deze manier de goodiebag/free gifts toe te voegen aan de bestelling. Dit is gelukt wanneer de code onderaan de pagina bij de checkout verschijnt.
- Nadat de bestelling is afgerond, is het niet meer mogelijk om een code toe te voegen aan de bestelling.
- Het is bij ons niet mogelijk om een goodiebag/free gifts na te sturen, dus let er goed op dat je je code invult en verzilvert.
- De goodiebag/free gifts code is niet geldig in combinatie met andere actiecodes, andere soorten goodiebags, aanbiedingen, cadeaubonnen, kaartjes of cadeauverpakkingen.
- Voor deze goodiebag/free gifts geldt een minimum besteding van € 100,00.
- Annuleer of retourneer je een artikel, dan vervalt de actiecode en moet het actieproduct worden geretourneerd. Gebeurt dit niet, dan zullen wij de retourzending niet kunnen verwerken, totdat de zending in zijn geheel is teruggestuurd.
Met deze speciale actie ontvang je gratis een mooi BIBA armband bij jouw bestelling! Wil je wel een nieuw armband én heb je een bestelling t.w.v. minimaal € 40,00? Vul dan bij het afrekenen van je bestelling de code ARMBAND toe. Wij zorgen ervoor dat de armband t.w.v. € 9,95 gratis aan je bestelling wordt toegevoegd en versturen jouw bestelling inclusief de gratis armband zo snel mogelijk. Zo kun jij zo snel mogelijk genieten van al je mooie nieuwe sieraden én je splinternieuwe BIBA armband.
Stap voor stap:
- Je kiest voor minimaal € 40,00 aan sieraden en/of producten uit onze webshop en plaatst deze in het winkelwagentje. Het maakt niet uit wat je kiest, zolang de totale waarde van het winkelwagentje maar minimaal € 40,00 bedraagt.
- Bij “Kortingscode” voer je de code ARMBAND in en klik op “Toepassen”. Wanneer je de kortingscode op de juiste manier hebt ingevuld, komt deze rechts onderin het overzicht te staan, als “Kortingscode ARMBAND: € 0,01 korting”. De BIBA armband wordt niet vermeld op de factuur. (Door op de factuur een mindering van 1 eurocent aan te brengen, is het voor onze inpakafdeling duidelijk dat er een gratis BIBA armband aan de bestelling moet worden toegevoegd.)
- Rond je bestelling verder af en je ontvangt per e-mail de bevestiging. Vervolgens gaan wij met je volledige bestelling inclusief de BIBA armband aan de slag, zodat we deze z.s.m. aan je kunnen verzenden.
Overige bepalingen:
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant zelf om de actiecode in te voeren tijdens het bestelproces. De klant moet zelf te controleren of dit is gelukt door te kijken of de code onderaan de pagina staat bij de checkout. * Een kortingscode kan niet meer worden toegevoegd, zodra een bestelling is afgerond. * Wanneer een klant geen kortingscode heeft ingevuld en verzilverd, kunnen wij geen armbandje meer nasturen.
- De BIBA Armband Actiecode is niet geldig in combinatie met andere actiecodes, Goodiebags, aanbiedingen, cadeaubonnen of cadeauverpakkingen.
- Voor deze actie geldt een minimum bestedingsbedrag van € 40,00.
- Bij annulering of retourneren van één of meerdere artikelen, waardoor de totale waarde van je bestelling lager wordt dan € 40,00 vervalt de actiecode en moet de armband geretourneerd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kunnen wij de retourzending niet verwerken totdat aan alle voorwaarden en bepalingen is voldaan.
Winacties Facebook & Instagram
Elke week geven wij meerdere mooie prijzen weg aan onze trouwe social media volgers. Eventuele onduidelijkheden over de voorwaarden worden hieronder uitgelegd:
- Bij winacties gebruiken wij vaak meerdere posts. Dat wil zeggen dat we niet bij elke post direct een winnaar kiezen. Bij kleine items gebruiken we normaal gesproken minder posts dan bij grote items.
- Iedereen maakt evenveel kans om te winnen: De winnaar wordt willekeurig gekozen, ongeacht uit welke regio je komt, je man of vrouw bent of hoe vaak je hebt meegedaan.
- De winnaars van de winacties worden altijd op onze tijdlijn bekend gemaakt. Niet via een privébericht!
- Heb je een prijs gewonnen? Gefeliciteerd! Neem contact op met ons door te mailen naar info@itsbeautiful.nl. Via de mail wordt er een afspraak gemaakt over wanneer je je gewonnen product kunt ophalen. Let op! Gewonnen producten kunnen alleen worden opgehaald in onze winkel in Ommen. Wanneer je, om welke reden dan ook, niet in staat bent om je prijs op te halen dan sturen wij je deze toe. Voorwaarde hierbij is dat je in de mail bewijs meestuurt, waaruit blijkt dat jij degene bent die bij het winnende Facebookaccount hoort.
- De winnaar mag zijn prijs binnen 4 weken op werkdagen tussen 10.00 uur en 15.00 uur op afspraak ophalen in de winkel aan de Varsenerstraat 4 in Ommen. Let op, wanneer de winnaar onaangekondigd langskomt, wordt de prijs niet worden meegegeven.