• Gratis verzending vanaf € 50,-
  • Altijd verpakt als cadeau
  • Fysieke winkel in Ommen
  • Gratis achteraf betalen
  • 8.9 Logo van Juwelier It's Beautiful Ommen

    Veelgestelde vragen omtrent

    Retourneren

    In principe kun je een bestelling annuleren/retourneren, wanneer je toch van jouw koop wilt afzien.

    • Oorbel(len) waarvan de verzegeling is verbroken, vanwege hygiënische reden.
    • Een product dat op verzoek is gegraveerd.
    • Een product dat op maat is gemaakt.

    (Dit formulier alleen invullen wanneer je de overeenkomst wilt herroepen)

    Er zijn verschillende manieren om je bestelling aan ons te retourneren. Daarbij willen we wel vermelden dat wij geen antwoordnummer hebben. Om deze reden is het dan ook niet mogelijk om elke retourzending kosteloos naar ons op te sturen. Let er wel op dat de afzender te allen tijde verantwoordelijk is voor de zending.

    Bij terugbetaling zullen wij het volledige aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten voor de heenzending*, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 werkdagen na herroeping, overmaken naar jouw rekening. Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen. Heb je betaald met een cadeaubon of tegoedcode? Dan word je ook terugbetaald met een cadeaubon of tegoedcode. Wanneer je hebt gekozen voor Achteraf betalen of Betalen-in-3-delen, dan zorgen wij ervoor dat je factuur wordt aangepast.

    • iDeal – 3 werkdagen
    • Sofort – 3 werkdagen
    • PayPal – 3 werkdagen
    • Bancontact – 6 werkdagen
    • Creditcard – 10 werkdagen**
    • Achteraf Betalen – verwerkt binnen 3 werkdagen
    • Betalen-in-3-delen – verwerkt binnen 3 werkdagen

    *Dit geldt alleen wanneer je verzendkosten hebt betaald: Bij een bedrag dat minder is dan € 50,00 en je voor de verzending € 3,99 hebt betaald én bij de keuze voor aangetekende verzending, wanneer je daar € 7,99 voor hebt betaald, krijg je altijd € 3,99 terug. De overige kosten zijn voor eigen rekening.

    ** Of later, afhankelijk van de maatschappij.

    Wanneer je bestelling bij ons is aangekomen, wordt je retourzending binnen 5 werkdagen verwerkt. Na verwerking ontvang je een bevestiging van ons. Wij zullen het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, binnen 5 werkdagen na herroeping terugstorten op dezelfde IBAN als waarmee betaald is. Wanneer je na 5 werkdagen nadat je pakket bij ons is aangekomen nog geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via info@itsbeautiful.nl.

    Stuur je alleen maar een gedeelte van je bestelling retour? Dan ontvang je alleen het bedrag retour dat je voor het geretourneerde artikel hebt betaalt. Heb je gekozen voor achteraf betalen? Dan brengen wij het bedrag in mindering op de openstaande factuur.

    Had jouw bestelling eerst een waarde van boven de € 50,00? Dan heb je bij het plaatsen van je bestelling waarschijnlijk geen verzendkosten betaalt. Is de totale waarde van je bestelling lager dan € 50,00 doordat je een gedeelte van je bestelling hebt geretourneerd? Dan zullen wij de standaard verzendkosten (t.w.v. € 3,99 / € 6,99) alsnog in rekening brengen. Dit brengen wij in mindering op het terug te betalen bedrag (of we voegen het toe aan de openstaande factuur, in het geval van achteraf betalen).

    Wanneer jij voor achteraf betalen of voor betalen in drie delen hebt gekozen en wij jouw retour volgens de voorwaarden goed hebben ontvangen, dan wordt de opdracht aan Klarna gegeven om alle toekomstige geplande betalingen te annuleren en al betaalde bedragen worden aan jou terugbetaald.

    Wij geven de opdracht tot terugbetaling door aan onze payment provider Klarna en zij maken het betaalde bedrag terug over naar hetzelfde rekeningnummer als waarmee de bestelling betaald is. Klarna maakt dit binnen 5 werkdagen over en de terugbetaling is op het volgende maandoverzicht van je creditcard te zien.

    Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij Klarna. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

    Zodra je van ons een bevestiging hebt ontvangen, hebben wij een terugbetalingsverzoek ingediend bij PayPal. Zij verwerken dit binnen 5 werkdagen.

    Helaas kunnen wij oorbellen niet retour accepteren, wanneer deze uit de sealverpakking zijn gehaald. Deze producten vallen onder zeer strenge hygiëne wetgeving en om deze reden mogen wij de oorbellen weigeren als retour zending, wanneer deze door de klant uit de sealverpakking zijn gehaald. Hier hebben wij volgens de wet recht op, omdat wij geen inzicht hebben in wat er met de oorbellen gebeurt wanneer deze in het bezit zijn van een klant. Zelfs wanneer je 100% zeker weet dat je de oorbellen niet in hebt gehad, maar ze wel uit de sealverpakking zijn gehaald, dan mogen en zullen wij ze alsnog weigeren als retour. Simpelweg om het risico op het verspreiden van infecties en dergelijke zoveel mogelijk te voorkomen. Het lijkt misschien flauw dat we deze regel zo streng hanteren, maar we doen dit voor de gezondheid en hygiëne van al onze klanten. Stuur je een setje oorbellen retour ondanks dat deze uit de sealverpakking zijn gehaald, dan brengen wij kosten in rekening om de oorbellen opnieuw te versturen.

    Sommige sieraden (vooral sieraden met een hoge waarde) zijn voorzien van een aangehecht label. Dit labeltje is zodanig aangebracht dat deze geen obstakel vormt bij het passen van het product. Het labeltje heeft als belangrijkste functie, dat wij ervan verzekerd zijn dat het geleverde product niet wordt gedragen en vervolgens alsnog wordt geretourneerd. Op het moment dat het labeltje is verwijderd, gaan wij ervan uit dat het product in het openbaar is gedragen en daardoor voorzien kan zijn van (lichte) gebruikerssporen. Heb je een product met een aangehecht label ontvangen en heb je het label verwijderd, maar wil je alsnog je product retourneren? Neem dan contact met ons op via e-mail en leg je situatie aan ons voor. Wij zullen je zo goed mogelijk tegemoet komen, dan wel tot een oplossing komen.

    Producten die op jouw verzoek worden gegraveerd, of die op jouw verzoek op maat worden gemaakt, zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en kunnen dus niet worden geannuleerd of gewijzigd nadat jij jouw bestelling hebt afgerond. Omdat deze bestellingen speciaal voor jou geproduceerd worden, is het ook niet mogelijk om deze bestellingen te retourneren. Het annuleren of actief weigeren van een bestelling is voor jou kosteloos. Heb je een pakket eenmaal geaccepteerd bij de postbode, dan zijn de verzendkosten bij een eventuele retourzending voor jouw rekening.

    Ruilen is bij ons niet mogelijk. Je mag het artikel retourneren en wij zullen de bestelling retour verwerken, wanneer de levering aan onze voorwaarden voldoet. Vervolgens kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

    Het annuleren of wijzigen van een geplaatste bestelling is alleen mogelijk vóórdat jouw bestelling wordt verzonden. Wanneer je bestelling al verzonden is, kun je de bestelling weigeren. Je geeft dan aan de postbode door dat je het pakket niet wilt aannemen. Nadat wij het pakket retour hebben ontvangen, nemen wij contact met je op om tot een oplossing te komen.

    Wij willen je als webshop vragen om zo goed mogelijk na te denken over je bestelling vóórdat je deze definitief plaatst, om zo te voorkomen dat wij bestellingen van andere klanten minder snel kunnen verwerken. Om een (per ongeluk) geplaatste bestelling te annuleren, stuur je ons een e-mail. Eventuele wijzigingen of melding tot annuleren willen wij graag z.s.m. na het afronden van je bestelling ontvangen op info@itsbeautiful.nl

    Als blijvende herinnering aan een speciaal moment in iemands leven wordt vaak gekozen om een sieraad te geven, bijvoorbeeld voor een verjaardag, bij een geboorte of huwelijk. Om het écht persoonlijk te maken, kunnen wij je sieraad voorzien van jouw doorgegeven gravure (op voorwaarde dat bij de beschrijving van het sieraad wordt aangegeven dat graveren mogelijk is). Houd er bij sieraden die gegraveerd worden rekening mee dat het niet mogelijk is om deze ofwel te retourneren, ofwel te annuleren, nadat de bestelling is afgerond. Deze producten worden op verzoek op maat gemaakt en hier gelden andere regels voor wat betreft het retourneren of annuleren dan voor de producten die niet gegraveerd worden.

    contact

    Heb je vragen of hulp nodig? Neem contact met ons op via de app.

    Stuur een appje

    Gevestigd in Ommen

    Sieraden, horloges, cadeaus en veel meer bij de juwelier in Ommen!

    Welkom bij Juwelier It’s Beautiful, één van de grootste online juweliers van Nederland! Wij zijn gevestigd in de uitnodigende Cadeauwinkel Ommen, aan de Varsenerstraat 4, 7731 DC in de gezellige stad Ommen in ’t mooie oosten van Nederland.

    • info@its-beautiful.nl