Het TEAM achter het merk 'Dit was voor mij de uitdaging die ik altijd al zocht' René Migchelsen Eigenaar van BENE-LUX JEWELS BV - MY IMENSO

In Het Team Achter het Merk nemen wij iedere maand een kijkje achter de schermen bij één van de merken die we op onze webshop
aanbieden. Zo krijgt u een beter beeld van de visie van het merk en het team dat erachter zit.

Onze eerste blik achter de schermen vindt plaats bij het internationaal bekende merk MY iMenso. Bekend om hun beeldschone, aan te
passen medaillons heeft het merk geheel op eigen kracht een goede plek in de sieradenmarkt veroverd en ze blijven maar uitbreiden. Een
bijzonder mooi merk met een zeer gemotiveerd team dat er achter de schermen alles aan doet om hun merk zo sterk mogelijk neer te zetten.

Wij spraken met René Migchelsen, eigenaar van Bene-Lux Jewels bv – MY iMenso, over zijn achtergrond in de juweliersbranche,
het ontstaan van het merk en wat het merk in de ogen van het team betekend.


René MigchelsenRené, inmiddels alweer 27 jaar werkzaam in de sieradenbranche, werd al jong bekend
met de vele verschillende sieraden en wat erbij kwam kijken: ‘Ik kom uit een juweliers-
familie die al sinds 1850 actief is in de juweliersbranche en als kleine jongen hielp ik
veel mee in de winkels van mijn ouders. Eerst etaleren, pakjes inpakken. Later ook
verkopen. Als jongetje van 7 jaar mocht ik in de winkel de kast met zilveren geboorte-
lepeltjes etaleren en bijhouden. Dit legt toch onbewust een goede bodem voor je
interesses.’

Toch was het oorspronkelijk niet zijn bedoeling om ook in deze branche
aan de slag te gaan: ‘Ik heb geen vakschool gevolgd omdat het nooit de bedoeling
was dat ik in de branche zou gaan. Wel heb ik de MDS Detailhandel + Groothandel
gevolgd. Daarna ben ik in de Juwelierszaak van mijn moeder gaan werken, maar na
1 jaar was ik er achter dat tussen 4 muren werken niet mijn ding was. Ik ben toen een
jaar wat anders gaan doen. Daarna ben ik als zelfstandige vertegenwoordiger in
de juweliersbranche gaan werken.’

Van zelfstandige vertegenwoordiger naar eigenaar van een internationaal bekend sieradenmerk is nogal een stap. Eentje die een
behoorlijke aanloopperiode heeft gehad. ‘Ongeveer 17 jaar geleden ben ik spontaan begonnen met zilveren sieraden in te kopen
in Thailand. Hiermee is de basis gelegd voor daar waar we nu zijn. We zijn 15 jaar geleden met onze eerste eigen merken begonnen.
Dit was voor mij de uitdaging die ik altijd al zocht. Ik vind het heerlijk om te creëren, in welke vorm dan ook. Het ontwerpen van je eigen
sieraden en die laten produceren. De productie technisch ondersteunen. Importeren, marketing. Allemaal uitdagingen waar ik mijn
draai in heb gevonden. In 2009 zijn we met MY iMenso begonnen. Dit hebben we kunnen opbouwen naar een internationaal merk
op topniveau in de zilverbranche.’
En ondanks dat hij het eerst niet zag zitten heeft René echt zijn plek gevonden in de sieradenbranche. ‘Per heden zijn sieraden mijn
lust en mijn leven. Ik sta elke dag weer op met een ongelooflijke motivatie en inspiratie. Al bestaat mijn huidige activiteit hoofdzakelijk
uit management, toch is het ontwerpen van nieuwe sieraden en het uitdenken van nieuwe concepten mijn passie.’

Over het merk MY iMenso zei René, ook namens het team, het volgende: ‘MY iMenso is onze baby. Wij zijn 15 jaar geleden
begonnen met het bedelmerk iMenso. De naam komt van het Italiaanse immenso, dat onmetelijk betekend. Dit omdat de collectie
enorm was en de mogelijkheden ontelbaar. Toen we met MY iMenso zijn begonnen hebben we het MY eraan toegevoegd vanwege
de persoonlijke gravure. Als een vrouw een persoonlijke gravure draagt in haar hanger is dit heel bijzonder. Door dit te doen erkent zij
haar persoonlijke onmetelijke belangrijkheid.’
Er zit dus duidelijk een boodschap achter de merknaam en deze boodschap is ook terug te vinden in de visie voor het merk: ‘Sieraden
zijn een belangrijk onderdeel van de outfit van een vrouw. Onze missie is een vrouw te inspireren zelf een uniek en persoonlijk sieraad
te creëren. Een hoogwaardig sieraad dat haar persoonlijkheid weergeeft en geïndividualiseerd kan worden voor ieder moment en voor
iedere gelegenheid.’

'Ons droom project is om MY iMenso in het goud op de markt te brengen'

Toch ervaart het elftal dat achter de schermen werkzaam is bij MY iMenso ook wel eens moeilijkheden bij het opzetten en promoten
van hun succesvolle merk: ‘Het opzetten van een merk is al een hele uitdaging, maar het opzetten van een goede e-commerce is wel
een hoofdpijnfactor. Het is de grootste uitdaging die we ooit zijn aangegaan.’ Toch is een goede e-commerce, vooral vandaag de dag,
echt belangrijk voor sieradenmerken. Het draagt, samen met de unieke eigenschappen van het merk, bij aan de bekendheid en
populariteit. ‘MY iMenso staat vooral bekend om de wisselbaarheid. Met de MY iMenso sieraden is echt bijna elke combinatie mogelijk.
Dit in combinatie met de uitstraling, prijs en kwaliteit maakt van onze collectie sieraden een niet te missen merk.’
MY iMenso heeft al zoveel bereikt met hun zilveren sieraden en toch zouden ze nog een stapje verder willen gaan: ‘Als geld geen rol
zou spelen, dan zou het echt ons droom project zijn om MY iMenso in het goud op de markt te brengen.’

Of het René en het team achter MY iMenso gaat lukken om een gouden MY iMenso sieradenlijn op te zetten zal de toekomst duidelijk
maken, maar het is overduidelijk dat hun zilveren sieradenlijn een tijdloze hit is waar de sieradenmarkt niet snel op uitgekeken zal raken.

Wij bedanken René en hun team voor dit interview en wensen ze veel succes met hun beeldschone merk MY iMenso.
Kies nu uw beeldschone MY iMenso sieraad uit op onze webshop.
 



 

© 2008 - 2024 It’s Beautiful Juwelier Ommen | Sieraden, horloges en meer | sitemap | rss