Navigatie

HET TEAM ACHTER HET MERK - HET GAAT ER VOORAL OM DAT WE DE ECHTE WAARDEN VAN EEN PRISMA HORLOGE OVERBRENGEN AAN DE DRAGER - GEAORGE VAN ERKEREN VENNOOT BIJ PRISMA HORLOGES

Sinds 1948 worden Nederlandse creativiteit en vakmanschap gecombineerd in het moderne en eigentijdse horlogemerk; Prisma.
Vandaag spreken wij met George van Ekeren, vennoot bij Prisma horloges, over zijn rol in het bedrijf, de horloges die hij zelf draagt
en hoe het allemaal voor hem is begonnen. Verder verteld hij over hoe het team omgaat met klachten
en over de historie van het merk.

 


Sinds 1948 worden Nederlandse creativiteit en vakmanschap gecombineerd in het moderne en eigentijdse horlogemerk; Prisma.Het is geen wonder dat George in de handel terecht is gekomen, aangezien zijn vader
een groothandel had. Hierdoor waren George en zijn broertje al van jongs af aan met
horloges aan de gang. ‘Verkoop heeft ons altijd getrokken, dus 15 jaar geleden begonnen
Jolmer en ik met de horlogeverkoop op de middelbare school en markten. Hiervoor hadden
we ons ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als “George & Jack”. Helaas verkochten
we nog geen echté Prisma’s toendertijd. Verder heb ik een economische opleiding gedaan
in plaats van een vakgerichte opleiding, omdat ik graag een eigen bedrijf wilde beginnen.
Marketing ontdekte ik pas met een stage bij marketingbureau Barnyard. Na deze stage
heb ik nog even in het buitenland gewerkt om vervolgens toch weer uit te komen bij mijn
passie voor horloges.’ Het is dan ook niet zo gek dat George ook verantwoordelijk is
voor de marketingactiviteiten bij Prisma en daar komt, vanzelfsprekend, veel bij kijken:
‘Het gaat er vooral om dat we de echte waarden van een Prisma horloge overbrengen
aan de drager. Nederlandse creativiteit en vakmanschap die jouw levensstijl
vertegenwoordigen en waar je als drager blij mee kan zijn. Om dit over te brengen ben ik
vooral bezig met het creëren van content, promoties, samenwerkingen, POS materiaal,
website en Social Media. Dit proberen we elke dag een beetje beter te doen.’

Als verantwoordelijke voor de marketing heb je waarschijnlijk een visie voor de toekomst van het merk en weet je waarschijnlijk ook
veel van de geschiedenis. ‘Prisma Horloges heeft een rijke historie sinds 1948. De oprichter was diamantair van beroep, dus de naam
Prisma is een knipoog naar de vorm van een geslepen diamant. Het merk werd snel populair, omdat het toen al mooie kwaliteits-
horloges bood voor een eerlijke prijs. Al in het jaar 1955 droegen 125.000 mensen een Prisma om de pols. De echte bekendheid
kwam toen Prisma één van de eerste horlogemerken was met het kwartsuurwerk in de 60e jaren. Dankzij deze innovatie gaf het horloge
nauwkeuriger de tijd weer en werd het goedkoper in aanschaf. Daarnaast hebben we ook veel gouden horloges geproduceerd.
Die werden vroeger veel cadeau gegeven als iemand bijvoorbeeld 25 jaar in dienst was. Tegenwoordig zijn de collecties met hun tijd
meegegaan, zonder dit goede van vroeger uit het oog te verliezen. Hierdoor is Prisma door de jaren heen uitgegroeid tot één van de
bekendste merken van Nederland. Volgend jaar vieren we een feestje in verband met het 70 jarig bestaan en komt er ook een korte film
van het bedrijf uit.’
Het merk betekent na zo’n lange tijd vast veel voor jullie. ‘Heel veel, we staan ermee op en gaan ermee naar bed. Dat komt denk ik,
omdat er zoveel mensen verbonden zijn aan het merk. Mensen van verschillende generaties hebben een deel van hun leven aan dit
fantastische horlogemerk besteedt. Miljoenen mensen zijn bekend met het vakmanschap. Daarom waarderen we het enorm dat we
deze passie mogen voortzetten. Prisma is iets van ons allemaal geworden. Dat ervaar je ook als je een mailtje ontvangt van iemand
die al 40 jaar met zijn of haar Prisma loopt. Of iemand die in Zuid-Afrika woont en het horloge geërfd heeft van haar opa, die op een
boot vanuit Nederland vertrokken is. Dat zijn leuke verhalen, maar ook enthousiaste reacties op de nieuwe collecties en nieuwe ervaringen
geven ons een kick. Dit motiveert dagelijks om een stapje harder te lopen. Dat merk je ook binnen ons team, als bijvoorbeeld iemand
een klacht heeft over het product wordt dat (soms te) persoonlijk opgevat. Collega’s kunnen daar echt mee zitten. Horlogemaker zijn
is daarom best een gek, maar ook een erg belonend beroep.’

Sinds 1948 worden Nederlandse creativiteit en vakmanschap gecombineerd in het moderne en eigentijdse horlogemerk; Prisma.

Werken jullie met een groot team? ‘We zijn een toegankelijk bedrijf, omdat we werken in verschillende hechte teams. Die zijn opgesplitst in
ontwerp, productie en distributie. Als je bijvoorbeeld naar ons belt en je vraagt naar Teus, dan krijg je ook echt de eigenaar aan de lijn.
Verder werken we natuurlijk nauw samen met de Nederlandse juwelier. We inspireren elkaar in concept, ontwikkeling, creatie, retail en
media. Een horloge is een servicegericht product. Daarom is goed samenwerken onze hoogste prioriteit om de ultieme klantervaring te
kunnen bieden.’

Maar die klantenervaring is vast niet het enige waardoor Prisma al jarenlang een begrip is in de horlogeindustrie. ‘Nee, Prisma heeft zijn
eigen verhaal en kwaliteiten. We staan voor oer-Hollandse degelijkheid en nuchterheid dat zich vertaalt in een zeer divers aanbod aan
ontwerpen. Een mooi horloge is een fantastische uitdrukking van jouw karakter. Prisma verkoopt dan ook geen rommel, maar een kwalitatief
product dat zich door de jaren heen bewezen heeft. We willen niet te hard op trends ingaan, maar producten aanbieden waar je lang van
kunt genieten. Verder bieden we honderden designs aan, dus je kan echt een horloge dragen dat bij je past. De keuze voor kwaliteit en
toegankelijkheid is wat ons allemaal verbindt.’

HET LIJKT ONS WAANZINNIG OOIT NOG EENS EEN 3D GEPRINT HORLOGE TE VERKOPEN

Wij vinden het, juist door die keuze, vaak moeilijk om net dat ene horloge te vinden dat perfect aan al je wensen voldoet. Toch kan het
een outfit wel helemaal afmaken. Heb je zelf veel horloges? ‘Meer dan je je voor kan stellen! Mijn eerste horloge was een zwart kinder-
horloge. Zo’n duikershorloge van 10 ATM. Ik had hem altijd om en kon niet stoppen met ernaar te kijken. Toen, enkele jaren later, was
het helemaal in om een heel groot horloge te dragen. Daar was ik persoonlijk iets minder fan van. Een horloge is dus een mode statement,
maar krijgt pas echt de emotionele waarde die het verdient als de eigenaar er zorg voor draagt. Tegenwoordig stem ik mijn horloge af
op de rest van mijn outfit. Het hangt ook vooral sterk af van de mood waarin ik wakker wordt en de planning die ik die dag heb. Persoonlijk
vind ik het ook leuk om een horloge als aandenken te hebben. Één Prisma horloge is bijvoorbeeld het eerste model met het nieuwe logo
dat we zelf getekend hebben. Een ander, die ik momenteel veel draag, wordt een aandenken aan deze ‘beginperiode’ van mijn Prisma
carrière. Niet dat ik ontzettend veel horloges heb hoor, maar als horloges niet meer verkocht kunnen worden, kijk ik toch altijd even of
er nog een apart design tussen zit voor eigen gebruik.’

Is er nog een specifieke boodschap die jullie met jullie horloges willen uitdragen? ‘Tijd is het meest waardevolle dat je hebt. Herinner
daarom de mooie momenten die je hebt ontvangen en blijf vasthouden aan jouw ambities. Alles is mogelijk, als je laat zien wie je
bent en wat je wilt bereiken. Prisma versterkt dit.’
Is het misschien ook tijd voor een nieuwe insteek voor het Prisma merk waar je al wat over los kunt laten? ‘Haha, we hebben veel
gekke ideeën! Het lijkt ons waanzinnig ooit nog eens een 3D geprint horloge te verkopen. Dan krijg je echt de meest spectaculaire
en persoonlijke designs die je maar kunt voorstellen. Helaas is de kwaliteit tot op heden nog geen Prisma niveau. Verder een Prisma
museum met een toegankelijke fabriek, waar je als consument echt de creativiteit en vakmanschap kunt beleven.’

Genoeg ideeën dus voor de toekomst van dit ijzersterke en tijdloze merk! We bedanken George en het team achter Prisma voor
de passie die ze in hun merk steken en dit kijkje achter de schermen.




© 2008 - 2017 Juwelier It's Beautiful - Tiara Benelux B.V. - Vroomshoop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.