Wij staan dagelijks onze klanten zo goed mogelijk te woord. Ondanks dat we alles op onze website zo duidelijk mogelijk proberen te vermelden,
kan het voorkomen dat er alsnog iets onduidelijk is of simpelweg zo moeilijk vindbaar dat er al snel overheen gekeken wordt. Bij het verlenen
van de best mogelijke klantenservice valt het ons op dat we regelmatig dezelfde vragen gesteld krijgen. Vandaar dus dat we hieronder
een aantal van deze vragen zo duidelijk mogelijk zullen beantwoorden. Hopelijk heb je er wat aan en anders staan we je uiteraard
alsnog graag telefonisch of per e-mail te woord.

 


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?


Er zijn verschillende manieren om uw bestelling aan ons te retourneren. Daarbij willen we wel vermelden dat wij geen antwoordnummer hebben. Om deze reden is het dan ook niet mogelijk om elke retourzending kosteloos naar ons op te sturen. Wel hebben wij een mogelijkheid waarbij u een zending die door de brievenbus past kosteloos aan ons kunt opsturen. Voor deze methode dient u het product zo goed mogelijk te verpakken in de oorspronkelijke envelop. Vervolgens krast u uw eigen adres goed door, zodat deze niet meer leesbaar is. Daarna vermeld u retour afzender op de envelop en stopt u deze kosteloos in de dichtstbijzijnde brievenbus. Ga met de envelop niet naar het postkantoor, want daar zullen we zeggen dat dit niet mogelijk is en u alsnog laten betalen voor de retourzending. Stop de afgesloten envelop gewoon in de brievenbus en deze komt vanzelf bij ons terecht. Let er wel op dat u bij deze manier van verzenden geen verzendbewijs ontvangt. U zult enkel een verzendbewijs ontvangen wanneer u uw zending wel aanmeldt bij het postkantoor en via hen laat verzenden. Dit zal, afhankelijk van welke verzendmethode u kiest, wel wat kosten.
 


Oorbellen uit de sealverpakking gehaald, kunnen deze nog terug?


Helaas kunnen wij oorbellen die uit de sealverpakking zijn gehaald niet retour accepteren. Deze producten vallen onder zeer strenge hygiëne wetgeving en om deze reden mogen wij de oorbellen nadat deze uit de sealverpakking zijn gehaald weigeren als retour zending. Dit mogen wij, omdat wij geen inzicht hebben in wat er met de oorbellen gebeurt wanneer deze in het bezit zijn van jou als klant. Zelfs als jij 100% zeker weet dat je de oorbellen niet in hebt gehad, maar ze zijn wel uit de sealverpakking gehaald, dan mogen en zullen wij ze alsnog weigeren als retour. Simpelweg om het risico op het verspreiden van infecties en dergelijke zoveel mogelijk te voorkomen. Het lijkt misschien flauw dat we deze regel zo streng hanteren, maar we doen dit voor de gezondheid en hygiëne van al onze klanten. Stuur je alsnog een setje oorbellen retour ook al zijn deze uit de sealverpakking gehaald, dan zullen wij kosten in rekening brengen om de oorbellen opnieuw te versturen.
 


Kan ik mijn bestelling bij jullie ophalen?


Jazeker! Je kunt bij het afronden van je bestelling aanklikken dat je de bestelling wenst op te halen bij ons kantoor. Ons kantoor staat in Vroomshoop en je kunt je bestelling op maandag tussen 9.30u en 12.30u ophalen. Op dinsdag t/m donderdag kun je je bestelling tussen 9.30u en 15.00u ophalen en op vrijdag zijn we, net als maandag, alleen ’s ochtends aanwezig en kun je je bestelling tussen 9.30u en 12.30u ophalen. Bij deze methode hoef je eerst ook niet te betalen, maar dien je dit contant en gepast aan de deur te doen. Let er wel op dat wij geen mogelijkheid tot pinnen hebben op ons kantoor alsook geen wisselgeld. Zoals gezegd zullen alle betalingen dus contant en gepast moeten zijn. Ook is het goed om te vermelden dat wij veel werken met dropshipping. Dit houdt in dat, wanneer jij je bestelling bij ons plaatst, wij het bestelde product bij de leverancier bestellen. Om deze reden hanteren wij bij veel producten een levertijd. Deze staat per product vermeld, zodat je altijd weet wanneer je je product kunt verwachten. Het is dus niet altijd zo dat wanneer je je bestelling bij ons op komt halen, dat je je bestelling ook dezelfde dag nog in huis hebt. Om zeker te zijn dat je niet voor niks komt zou je kunnen bellen of mailen. Daarnaast ontvang je, bij een product met een afwijkende levertijd, een mailtje van ons op het moment dat je bestelling voor je klaar ligt.
 


Reguliere verzending? Heb ik daar een track & trace code bij?


Als standaard verzendmethode hebben wij onze reguliere verzending. Bij een reguliere verzending wordt je bestelling met postzegels verstuurd, wat inhoudt dat er dus geen track & trace code bij zit. Bij bestellingen met een waarde onder de € 50,00 word jouw bestelling als een reguliere verzending verstuurd, tenzij je dit zelf anders aangeeft. Bij bestellingen met een waarde boven de € 50,00 wordt jouw bestelling automatisch als een pakket verstuurd en dus wel voorzien van een track & trace code. Voor meer informatie over onze verzendmethodes verwijzen wij u graag door naar deze blog post.
 


Waarom zit er een labeltje met een nummer aan mijn sieraad?


Als er een geel labeltje met daarop een nummer aan jouw ontvangen sieraad bevestigd zit, dan houdt dat naar alle waarschijnlijkheid in dat je een behoorlijk duur sieraad hebt ontvangen. Omdat wij in het verleden hebben gemerkt dat producten met een hoge waarde vaak werden geretourneerd en onder de gebruiker sporen zaten, hebben wij deze methode bedacht om zoveel mogelijk te voorkomen dat de producten gedragen worden en vervolgens alsnog worden teruggestuurd. Dus; zit er een labeltje aan het door jou bestelde product? Inspecteer het sieraad dan eerst, alvorens de keuze te maken om deze wel of niet te houden of terug te sturen. Producten waarvan het labeltje is verwijderd mogen namelijk wel worden teruggestuurd, maar wij passen hier een waardevermindering van 50% op toe, wat inhoudt dat je, als je het product terugstuurt zonder label, alsnog de helft van het aankoopbedrag dient te voldoen. Producten waarbij het labeltje nog aangehecht zit accepteren wij retour zonder bijkomende kosten.
 


Mijn betaalmethode is niet beschikbaar. Wat nu?


Wij maken gebruik van de Payment Provider Klarna. Klarna heeft een zeer handig systeem dat enkel de betaalmethoden toont die voor jou beschikbaar zijn. Zie je de betaalmethode die jouw voorkeur heeft er dus niet bijstaan? Dan is hier waarschijnlijk een reden voor. Je kunt dit het gemakkelijkst ophelderen door eerst contact op te nemen met Klarna en te vragen waarom een bepaalde betaalmethode er niet bij staat. Zij zullen u snel verder kunnen helpen en wellicht het probleem op kunnen lossen, zodat u alsnog kunt betalen op de manier die uw voorkeur heeft.
 


Ik heb een vraag over mijn bestelling, maar er wordt niet opgenomen
en per mail wordt er ook niet geantwoord. Wat nu?


Wij zijn op werkdagen tussen 9.30u en 12.30u bereikbaar per telefoon en het is ons streven om alle e-mails die wij op maandag tussen 8.00u en 12.30u en op dinsdag t/m vrijdag tussen 8.00u en 16.00u ontvangen binnen een uur te beantwoorden. Het kan echter zo zijn dat wij dit door drukte niet waar kunnen maken. In dat geval ontvangt u alsnog z.s.m. een antwoord van ons. U belt of mailt tijdens de opgegeven tijden maar er wordt niet opgenomen of niet geantwoord? Dan is er een kans dat wij niet op kantoor aanwezig zijn i.v.m. bijzonder verlof of vakantie. Wij zijn een klein team en kunnen hierdoor niet ten allen tijde op kantoor aanwezig zijn. Neem in dit geval een kijkje bij onze klantenservice pagina. Indien wij vanwege bijzonder verlof of vakantie afwezig zijn, dan vermelden wij dit altijd op onze klantenservice pagina en kunt u meteen zien wanneer wij verwachten weer aanwezig te zijn.


 

© 2008 - 2024 It’s Beautiful Juwelier Ommen | Sieraden, horloges en meer | sitemap | rss