Menu

 

Je kiest een product, zet deze in je winkelwagentje, rond je bestelling af en kiest een verzendmethode. Maar hoe gaat het nu precies met de verzending van jouw bestelling? In deze blog gaan we dieper in op de verschillende verzendmethodes die je bij ons kunt kiezen en welke het beste aan zal sluiten bij jouw bestelling en voorkeur.
 



Bij het afronden van je bestelling maak je altijd een keuze uit de verschillende verzendmethodes. Er staat geen verdere uitleg bij en wellicht ben je niet op de hoogte van wat er allemaal mogelijk is, maar toch is het wel van belang dat je de juiste verzendmethode kiest. Deze keuze bepaald tenslotte waar en wanneer je jouw bestelling in ontvangst zal kunnen nemen. Daarom gaan we iedere verzendmethode stapsgewijs behandelen.

Jouw bestelling kan verstuurd worden met de volgende verzendmethodes:

  • Reguliere verzending ( Postzegels )
  • Aangetekende zending
  • Ophalen op Postlocatie
  • Avond bezorging

Als eerste gaan we het dus hebben over reguliere verzending.

Deze reguliere verzending is de standaard verzendmethode, wat inhoudt dat wanneer je zelf geen andere verzendmethode aanklikt, jouw bestelling automatisch met deze verzendmethode verstuurd zal worden. Je bestelling wordt goed verpakt in een bubbeltjesenvelop verstuurd en zal door de brievenbus passen. Je hoeft voor deze verzendmethode niet thuis te blijven en er hoeft dus ook niet getekend te worden. Ideaal voor wanneer je weet dat je niet thuis zal zijn op het moment dat de postbode langskomt. De maximale waarde die we versturen met reguliere verzending is € 49,99. Dat houdt in dat wanneer je een bestelling plaatst van bijvoorbeeld € 39,95, je bestelling gewoon als reguliere post verstuurd zal worden en je betaald € 1,99 verzendkosten. Plaats je een bestelling van bijvoorbeeld € 54,95, dan betaal je geen verzendkosten en wordt je bestelling als aangetekend pakket verstuurd.

Bij de aangetekende verzending wordt jouw bestelling als pakket verstuurd, voorzien van een track & trace code en is deze verzekerd. Bij deze verzendmethode wordt jouw bestelling dan ook meegegeven aan de pakketdienst van PostNL, wat inhoudt dat je bestelling niet door de brievenbus zal passen. Dankzij de track & trace code kun je je bestelling bij elke stap volgen. Zo kun je zien wanneer deze op het sorteercentrum is aangekomen en wordt de track & trace pagina zelfs ge-update wanneer je bestelling is meegegeven aan de bezorger. De meest handige functionaliteit is echter dat je kunt zien hoe laat de bezorger ongeveer bij jouw woning zal aankomen. Deze tijd wordt vaak wat ruimer aangehouden omdat ze er nooit helemaal zeker van kunnen zijn en in een enkel geval komt het voor dat de bezorger iets eerder of later komt, maar je hoeft tenminste niet de hele dag thuis te zitten voor een pakketje dat pas om zes uur ’s avonds bezorgd zal worden. Wel zo handig! Je zult bij deze verzendmethode ook voor je bestelling moeten tekenen, zodat de postdienst zeker weet dat deze verzekerde verzending door de rechtmatige ontvanger in ontvangst is genomen. Ook wanneer je bestelling zoek raakt bij de post, heb je bij deze verzendmethode de grootste kans dat de bestelling weer wordt teruggevonden. Bij reguliere verzending en het brievenbuspakje is deze kans een stuk kleiner, jammer genoeg. En PostNL verwerkt dusdanig veel poststukken dat het eens in de zoveel tijd nu eenmaal voorkomt. Dus; je wil er 100% zeker van zijn dat jouw bestelling aankomt en graag weten hoe laat jouw bestelling ongeveer bezorgd gaat worden? Kies dan voor de aangetekende verzending. Deze verzendmethode kost € 4,95, maar daardoor weet je wel hoe laat je bestelling wordt bezorgd en is deze verzekerd. Je moet bij deze verzendmethode dus wel echt thuis zijn op het moment van bezorgen, omdat je ervoor moet tekenen. De postbode is niet toegestaan om het pakket bij bijvoorbeeld de buren achter te laten. Mis je het eerste bezorgmoment toch? Dan zal de postbode een briefje in de brievenbus achterlaten, waarmee je zelf een bezorgmoment kunt kiezen. Ook kun je ervoor kiezen het pakket in de avond te laten bezorgen of af te laten leveren bij een PostNL ophaallocatie.

Als je kiest voor de avondbezorging, dan wordt het pakket logischerwijs in de avond bezorgd. Dit bezorgmoment ligt tussen 18.00u en 22.00u. Ook bij deze verzendmethode krijg je een track & trace code zodat je jouw bestelling kunt volgen. En ook bij deze verzendmethode wordt aangegeven hoe laat de bezorger ongeveer bij je zal zijn. Dit kan zijn tussen 18.00u en 20.00u of tussen 20.00u en 22.00u. Al behoorlijk specifiek en ideaal voor diegenen die de hele dag werken. De kosten voor deze verzendmethode bedragen € 6,95. Voor dat bedrag heb je een verzekerde verzending waarvoor je bij ontvangst een handtekening dient te zetten (wordt dus niet afgegeven bij de buren in het geval dat je niet thuis bent) en die ’s avonds bezorgd wordt. 

Als laatste kun je jouw bestelling ook laten bezorgen bij een PostNL ophaallocatie. Deze verzendmethode kost € 5,95 en voor dat bedrag wordt jouw bestelling afgeleverd bij een ophaallocatie bij jou in de buurt. Omdat ons systeem niet is ingesteld op deze verzendmethode, hebben wij een iets andere werkwijze dan dat je misschien gewend bent. Wanneer je jouw bestelling bij ons plaatst, voor deze verzendmethode kiest en de bestelling afrond, zullen wij, aan de hand van jouw adres, de dichtstbijzijnde ophaallocatie kiezen en jouw bestelling bij deze ophaallocatie laten bezorgen. Je wordt per e-mail op de hoogte gesteld van de gekozen locatie en ontvangt daarbij meteen de track & trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Voor een overzicht van alle PostNL ophaallocaties kun je gebruikmaken van de locatiewijzer. Zoals gezegd zullen wij altijd de dichtstbijzijnde ophaallocatie kiezen en je bestelling daar laten bezorgen. Nadat je bestelling is bezorgd bij de ophaallocatie, blijft deze twee weken liggen. Gedurende deze twee weken kun je jouw bestelling ophalen op de tijden dat de ophaallocatie geopend is. Haal je je bestelling niet op voordat de twee weken verstreken zijn, dan zal de ophaallocatie het pakket aan ons retourneren. Zorg er dus wel voor dat je jouw bestelling binnen twee weken na bezorging ophaalt. Bij het ophalen dien je jezelf te identificeren door middel van een paspoort, Europese identiteitskaart of een rijbewijs.

Er is voor iedereen wel een passende verzendmethode. De één kost wat meer dan de ander, maar daar staan dan ook weer meer voordelen tegenover. Iedere verzendmethode is uiteraard mogelijk, maar we hebben wel een aantal adviezen:
- Heeft jouw bestelling een behoorlijk hoge waarde? Kies dan absoluut voor aangetekende verzending. Met deze verzendmethode kun je jouw bestelling volgen tot aan de deur en weet je zeker dat er niks geks mee gebeurd.
- Woon je in een appartementencomplex waarbij de postbezorger weleens moeite heeft om de post in de juiste brievenbus te doen doordat de adressen een beetje lastig staan aangegeven? Kies dan voor bezorging bij ophaallocatie. Dan kan je jouw bestelling ophalen wanneer het jou uitkomt en weet je zeker dat je bestelling niet per ongeluk bij die vervelende buren beland.
- Heb je een poosje geen tijd om jouw bestelling op te halen bij de PostNL ophaallocatie, maar ligt het er al wel bijna twee weken? Geef je rijbewijs, identiteitskaart of paspoort mee aan een vertrouwd familielid of vriend en laat hem of haar je bestelling ophalen. Na de twee weken wordt de bestelling automatisch aan ons teruggestuurd, waarna je (als je je bestelling alsnog wil ontvangen) opnieuw de verzendkosten dient te betalen.

En dat is het volledige overzicht van de bij ons beschikbare verzendmethodes. Wil je het allemaal in een overzicht onder elkaar zien staan? Neem dan eens een kijkje op onze Verzendkosten Pagina. Op deze pagina staat alles kort, duidelijk en overzichtelijk beschreven. Is er alsnog iets niet helemaal duidelijk; neem dan gerust contact met ons op.


 

 

© 2008 - 2018 Juwelier It's Beautiful - Sieraden en horloges bij de online juwelier | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Its-beautiful.nl gebruikt cookies om de website zo klantvriendelijk mogelijk te maken. Accepteren Meer informatie
Juwelier It’s Beautiful maakt gebruik van Cookies om uw bezoek en het winkelen bij onze webshop nog leuker en persoonlijker te maken. Met de cookies is het voor ons en derde partijen mogelijk om uw internetgedrag binnen en buiten onze webshop te volgen en te verzamelen. Dankzij deze informatie kunnen wij en derde partijen advertenties aanpassen aan uw interesses en kunt u informatie delen via social media. Door verder te gaan met het gebruiken van onze webshop gaat u akkoord met deze cookies. Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.