I AM THE WATCH, is het horlogemerk van het Italiaanse merk I AM, opgericht door de Giglio familie die eerder al OPS Objects op de markt bracht. Dit horlogemerk wordt door velen gezien als een nieuwe fase voor het horloge en een modernisering van deze accessoire zoals deze in geen jaren is gezien. De horloges van I AM THE WATCH hebben allemaal een nagenoeg hetzelfde ontwerp. Ze hebben allemaal een achthoekige kast (ofwel solide ofwel transparant) met een verwisselbare silicone horlogeband. Alle horloges en bandjes kunnen gemakkelijk verwisseld worden, zodat u uw horloge aan kunt passen aan uw outfit. Mede ook dankzij het lage bedrag is het horloge gemakkelijk aan uw eigen stijl aan te passen.
De horloges zelf zijn digitaal en voorzien van meerdere functies, zoals een lichtknop waardoor u zelfs in het donker gemakkelijk uw digitale horloge kunt lezen, alsook diverse andere functies. De dames horloges hebben een breedte van 40mm en de heren horloges hebben een iets breder ontwerp van 44mm. De horloges hebben een jeugdige en sportieve uitstraling en zijn dankzij de functies multifunctionele accessoires waar u niet snel op uitgekeken zult raken.
I AM THE WATCH richt zich op middelbare scholieren, studenten en jonge professionals, alsook mensen die gek zijn op gadgets. Het is een horloge dat is ontworpen voor hen die graag de regels doorbreken en hun eigen plan trekken. Vanuit deze visie vond het merk in de Italiaanse tiener en Youtuber Sespo (Edoardo Esposito) hun ideale boegbeeld. Deze Italiaanse tiener heeft inmiddels meer dan een miljoen volgers op Youtube alsook 850.000 volgers op Instagram en vertegenwoordigt het merk I AM THE WATCH met zijn eigenzinnige video’s.